15 Jun

5e NK 2015 Stadskanaal (kort)

Geplaatst door Chantal

Zaterdag 6 Juni heb ik de 5e wedstrijd van het jaar verreden in Stadskanaal.
We reden de korte variant van de baan waarbij het echt op stuurman kunsten aankomt, wat wel redelijk in mijn voordeel is.
Deze keer wisten we zeker dat het wel droog zou blijven dus we maakte ons niet druk en gingen in schrijven en de motor laten keuren.
Doordat ik vrijdag al iet wat last van mijn rug had hoopte we dat dit tijdens de race mee zou vallen en dit mijn wedstrijd niet zou belemmeren.

Vrije Training: Ik ging de baan op en reed rustig mijn rondes, het gevoel met de motor ging goed.
De voorband was iets aan de harde kant waardoor deze weggleed maar dit was goed op te vangen. De tandwiel verhouding klopte ook niet helemaal.
Ik reed makkelijk de bochten door en keek of ik hetzelfde tempo had als dat van de andere rijders.
Ik had een 2e tijd wat mij nogal verbaasde omdat ik nog niet alles eruit had gehaald. We besloten alsnog de motor aan te passen.

Kwalificatie 1: De motor reed niet beter, ik had een verkeerde keuze gemaakt met de tandwielen.
Omdat de zon begon te schijnen en de temperaturen opliepen begon de motor ook iets in te houden, ook dit moesten we aanpassen.
Wel had ik weer de 2e tijd maar de motor kon en moest beter lopen om tevreden te kunnen zijn.

Kwalificatie 2: Nu reed de motor goed en kon ik een goede tijd neer zetten.
Net toen ik de baan voor mezelf had kwam er een achterblijver voor me de baan op die door de korten bochten lastig in is te halen.
Ik ging de baan af en er meteen weer op om alsnog een goede ronden neer te zetten. Dit lukte wat resulteerde in een eerste positie.
Hier waren we erg blij mee, maar minder blij was ik toen ik merkte dat mijn rug weer redelijk zeer begon te doen.
Ik mocht vanaf de 2e positie starten.

Race 1: De lampen gingen uit en ik kwam goed van mijn plek maar kon geen positie winnen.
Bij de tweede bocht werd ik iets opgehouden door de rijder voor mij toen werd ik meteen ingehaald en verloor ik 2 plekken.
Ik kon mooi aansluiten maar een ronde verder ging een rijder voor mij plots op het rechte stuk onderuit.
Ik kon geen andere kant op als door het gras heen, ik wist er nog net op te blijven zitten.
Ik lag nu helemaal als laatste ik moest iedereen weer inhalen. Na een aantal ronde lag ik 6e maar wist de 5e man alsnog in te halen.
Ik kwam als 5e over de finish maar werd 4e van mijn klasse.
Ik baalde hier flink van want ik had wel de tweede tijd.

Race 2: Nu mocht ik vanaf de 5e plek starten. Ik kon maar een plek winnen ik wou aansluiting vinden met de groep voor mij.
Dit lukte en ik zat aan het achterwiel, maar iets te gretig kwam ik de bocht uit waardoor het voorwiel los kwam.
Het voorwiel kwam weer neer op de grond en achter kreeg een klein zetje.
Dit gebeurd vaker tijdens een wedstrijd en is gemakkelijk op te vangen, maar toen de achterkant een zetje kreeg voelde ik het in me rug schieten.
Ik verloor per ronde aansluiting en de bochten werden steeds moeilijker. Elke ronde kreeg ik meer pijn.
De laatste ronden moest ik echt op me tanden bijten en was ik blij dat ik afgevlagd was. Ik werd 4e.

Daguitslag: Ik werd 4e en in het eindklassement sta ik nu 5e.
De volgende race is 4 Juli in Assen.

Chantal

15 Jun

4e NK 2015 Staphorst

Geplaatst door Chantal

Op 23 Mei heb ik het 4e nk van het jaar verreden in Staphorst.
Dit is een van mijn minst favoriete circuits. De dag begon met regen en ik zag het daardoor niet heel positief in.
Door mijn zware crash 2 jaar geleden ben ik op deze baan extra voorzichtig vooral in de regen.
We gingen de motor keuren en ons klaar maken voor de vrije training op een natte baan.

Vrije Training: Rustig reed ik mijn rondes de baan lag er iets anders bij als voorafgaande jaren. Ik merkte al vrijwel meteen dat de motor niet lekker liep.
Ik kon geen goede tijd neer zetten maar dat was nu nog niet zo van toepassing, eerst maar wat vertrouwen opbouwen op de baan.
Bij de motor hebben we de tandwiel verhouding veranderd en begon de baan al op te drogen.

Kwalificatie 1: De baan was nog nat en per ronde kreeg ik steeds meer last van mijn rug.
De motor liep nog steeds niet naar behoren en door de sterk toenemende pijn in mijn rug besloot ik de sessie eerder te beëindigen.
We dachten dat de motor last had van vocht en haalde deze uit elkaar en maakte een aantal onderdelen schoon en hoopte zo het probleem verholpen te hebben.

Kwalificatie 2: De baan was nu helemaal droog en de zon kwam door.
De motor reed beter maar nog steeds kon er meer uitgehaald worden. Ik zette een redelijk goede tijd neer en werd 5e.
In de laatste paar ronden begon mijn rug weer zeer te doen en kwam ik weer voor tijd de baan af.
Bij de tent besloten we de koppeling iets anders af te stellen.
Ik mocht 8e starten waar ik niet geheel tevreden over was.

Race 1: Ik had een goede start en was 3 man voorbij gevlogen en lag 5e.
De motor reed weer iets beter. Totdat er een achterblijver in moest halen en iets gas terug moest nemen.
De koppeling werkte niet meer goed en ik kon niet goed de bochten uit komen waardoor ik door iedereen werd ingehaald.
Alle rondes lang probeerde ik de achterblijvers in te halen maar het was bijna onmogelijk.
Ik werd 6e van mijn klasse en mocht weer 8e starten.
We besloten met de koppeling naar onze tuner te gaan en die heeft de koppeling nog voor een wedstrijd weten te prepareren.

Race 2: Ik had een goede start maar in de eerste bocht reed er iemand tegen mijn achterwiel aan waardoor ik uit moest wijken en een aantal plekken verloor.
Ik moest een hoop plaatsen goed maken maar na een aantal rondes begaf de koppeling het alweer.
Het gat werd steeds groter en ik kon er niet meer bij komen.
Mijn rug begon steeds meer pijn te doen per ronde en daardoor heb ik besloten het rustig aan te doen aangezien ik geen plek meer kon winnen of verliezen.
Na de finish kreeg ik te horen dat ik door de pech van andere toch nog 4e was geworden. Een aantal rijders uit mijn klasse waren gevallen of hadden een valse start.

Daguitslag: Ik ben 4e geworden mede door de pech van de andere rijders.
Ik baalde flink van deze dag want ik had meer verwacht van mijzelf en de motor.
Staphorst blijft een pech baan voor ons team we hopen dat we de volgende race weer competitief te zullen zijn.
De volgende race is op 6 Juni in Stadskanaal.

Chantal

27 Apr

2e NK 2015 Lelystad

Geplaatst door Chantal

Afgelopen zaterdag heb ik alweer de 2e Nk van het jaar verreden in Lelystad.
De weersvoorspellingen zagen er slecht uit en toen we aankwamen op het circuit begon het gelijk al te regenen. Snel de tent opgezet zodat we droog stonden en gauw het pak aan om het een beetje warm te krijgen.
Toen ik de baan op mocht was de regen opgehouden en miezerde het nog zachtjes door.
Mijn regenbanden waren iets aan de oude kant maar we hoopten dat ik het nog een wedstrijddag zou redden.

Vrije Training: In de regen heb ik totaal geen vertrouwen en krijg ik het nauwelijks voor elkaar om en goede tijd te noteren.
ik besloot maar rustig mijn rondes te rijden en de baan te verkennen.
Ik kon nog sneller maar voor de vrije training was het goed genoeg.
De vertanding kon nog wat aangepast worden en de banden spanning was wat aan de hoge kant.
Ik zette geen goede tijd neer en werd 5e.
Ik werd 4e maar was niet tevreden over hoe ik reed onder deze omstandigheden.

Kwalificatie 1: De baan was nog steeds nat en nog steeds had ik er geen vertrouwen in.
Ik reed wel 5 seconden van mijn tijd af, maar dit was nog steeds niet goed genoeg voor mijn gevoel.
De grip was nu wel goed maar de vertanding moest nog iets aangepast worden.

Kwalificatie 2: Het hield op met regenen en de baan werd droog.
Er zaten nog maar 2 natte plekken op de baan maar we hadden te weinig tijd om banden te wisselen.
We besloten om na 3 ronden te stoppen. Ik ging de baan op en moest meteen een goede tijd noteren.
Per ronde voelde ik mijn achterband grip verliezen en probeerde nog een snelle ronde te rijden en kwam toen gelijk van de baan af.
Ik werd 4e en mocht 7e starten. Het begon alweer te regenen dus we hoefden geen wielen te wisselen.

Race 1: Ik had geen goede start en kon geen plek winnen.
Ik werd een aantal rondes opgehouden door een rijder voor mij, na die te hebben ingehaald kreeg ik steeds meer vertrouwen en ging ik elke ronde harder.
Door de baco’s aan de kant werd er met een blauwe vlag gezwaaid, al een aantal rondes lang.
Ik week iets voor deze rijder uit en werd gelijk gepasseerd door de rijder waarmee ik in gevecht was.
Ik probeerde deze nog in te halen maar kon hier helaas niet in slagen.
Ik baalde hier enorm van want de rijder waarmee ik in gevecht was had niet onder blauw in mogen halen en ik had niet uit moeten wijken.
Ik werd 5e en mocht 8e starten.

Race 2: Ik was erop gebrand de rijder die mij in de eerste race inhaalde achter mij te houden.
Ik had een goede start maar de rijder achter mij profiteerde hier ook van.
Mijn achterband begon het lichtelijk te begeven en ik maakte een klein stuur foutje waarbij ik ingehaald werd.
Ik moest en zou deze rijder voorbij en buitenom in de bocht schoot ik er meteen weer langs.
Door het vocht in de motor begon de koppeling door te slippen en kon ik steeds moeilijker de bochten uit komen.
De rijder achter mij kwam mij weer voorbij, maar twee bochten later zag ik een klein gaatje en stuurde gelijk mijn motor hier tussen waardoor er contact met mij en de andere rijder kwam.
Ik kwam als 4e over de finish en was redelijk tevreden over de race.

Daguitslag: Ik werd 4e en ben naar de 4e positie in het klassement gezakt. De volgende wedstrijd in Goes zal ik niet rijden door omstandigheden, maar als ik nog een aantal races goed presteer is de 3e plek in het kampioenschap nog mogelijk.
De volgende race is voor mij dus op 23 Mei in Staphorst.

Chantal

12 Apr

1e NK 2015 Assen

Geplaatst door Chantal

Afgelopen zaterdag heb ik de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen verreden.
Na een half jaar niet op de motor gereden te hebben werd dit de eerste keer. Volgens de weersvoorspelling zouden we een regen race krijgen en die hebben helaas ook gehad.
Na de briefing en de motor te hebben gekeurd mocht mijn klasse (de open 40) en de standaard 40 waarmee we het veld delen van start.

Vrije Training: Het eerste rondje was even inkomen, maar al na een paar rondjes de baan te hebben verkent draaide ik al gauw het gas open.
De motor liep goed en ikzelf had er ook een goed gevoel bij.
Ik kon nog sneller maar voor de vrije training was het goed genoeg.
We waren in de tent al lang blij dat ik op de motor kon rijden zonder al te veel pijn in mijn rug.
Met een goed gevoel gingen we naar de 1e kwalificatie.

Kwalificatie 1: Vol goede moed ging ik de baan op.
Toen ik de baan voor mezelf had ging ik er even goed voor zitten en zette een goede tijd neer. Ik werd 2e met maar 200ste verschil op de eerste man.

Kwalificatie 2: We hadden de afstelling van de motor iets aangepast, omdat ik vond dat er nog iets meer uit de motor gehaald kon worden.
Deze nieuwe afstelling pakte deels goed uit. Ik zat vast in een groepje en werd daardoor iets opgehouden waardoor ik niet een snellere tijd neer kon zetten.
Ik werd 3e maar de tijden van de 2 rijders voor mij scheelde maar een paar honderdste van een seconde.
Bij de tent stelde we de motor weer goed af.
Maar helaas kwam de geplande regen bui te vroeg en moesten we snel de regen banden onder de motor monteren.

Race 1: Ik mocht 2e starten. Ik had een goede start, maar door mijn gebrek aan vertrouwen in de regen werd ik al gauw ingehaald.
Elke ronden reed ik iets harder en probeerde er steeds meer uit te halen. Hoewel ik totaal geen regen rijder ben werd ik toch 4e en mocht ik in de volgende race (vanwege het gemende veld) vanaf de 8e plek starten.
Ik baalde flink van de regen anders had er een 2e of misschien wel 1e plaats in kunnen zitten.
Maar nu ging de overwinning naar mijn teamgenoot (tevens ook mijn neef) die ik het ook van harte gun.

Race 2: Het hield op met regenen en er kwam een droog spoor op de baan.
We besloten om de banden van de motor niet om te wisselen en bleven op regenbanden rijden, omdat buiten het droge spoor om de baan nog nat was.
Ik was gebrand om een flinke inhaal slag te maken.
Het licht viel uit en ik was meteen weg. Ik ging van een 8e plek naar een 4e plek.
De rijder voor mij reed erg verdedigende lijnen en ik kon hem moeilijk passeren vanwege de natte stukken op de baan.
Hij maakte dan ook een stuurfout waardoor we de aansluiting met de eerste en de tweede man verloren.
Een ronde later slaagde ik erin om hem uit te remmen waar heel de groep achter mij dan ook profijt van had en er ook langs kwam. Ik moest mijn plek verdedigen maar het gat naar de kopgroep was al te groot geworden.
Ik liep wel hard in maar het was niet genoeg om en nog bij te kunnen komen. Ik finishte als 3e.

Daguitslag: Ik werd totaal 3e van de dag en mocht een beker mee naar huis nemen.
Mijn teamgenoot behaalde de 2e plaats en zo had raceteam Silleman 2 man op het podium.
Al met al ben ik tevreden met het resultaat ondanks de regen.
Onze monteur (tevens ook mijn vader) was ook zeer tevreden met het geleverde resultaat.
Onze monteur heeft dan ook top werk geleverd en ervoor gezorgd dat de top 3 haalbaar was.

Chantal

16 Sep

8e NK Assen

Geplaatst door Chantal

Afgelopen zaterdag heb ik het een na laatste NK van het jaar gereden in Assen. We reden de lange variant van de baan deze keer.
Het weer zat er mee de hele dag en ik had zin om weer het gas open te draaien na zon lange tijd.
Na te hebben ingeschreven mocht mijn klasse als 3e de baan op.

Vrije Training: De eerste paar rondjes moest ik even inkomen maar al gauw zat ik weer in mijn ritme.
Maar toen ik net op gang begon te komen liet de koppeling mij in de steek en werd het rijden steeds lastiger ook was de bandenspanning niet helemaal in orde.
Ik werd laatste met 2 seconden achterstand op de rest, bij de tent zijn we meteen aan de motor gaan sleutelen en hoopte dat we nu het probleem opgelost hadden.

Kwalificatie 1:De motor reed al veel fijner maar het was nog niet helemaal perfect.
Ik kon even een paar goede ronden neer zetten maar toen begaf weer de koppeling het en ben ik van de baan af gekomen en hebben we geprobeerd om over te stappen op de reserve motor maar dit werd echter geen succes en hield het na een paar ronden op voor mij.
ik werd 13e en reed een paar seconden sneller.
Na weer het nodige sleutel werk en een andere vertanding gingen we ervan uit dat het nu beter zou gaan.

Kwalificatie 2: Ik ging de baan op en zette een snelle ronde neer dat hield ik een paar ronden vol toen begon weer de koppeling slechter op te pakken en kwam ik steeds slechter de bochten uit.
De motor werd per ronde steeds warmer en op het einde was het bijna niet meer te doen.
Ik had mijn tijd verbeterd met weer een paar seconden en moest 14e starten.
We konden bijna niet meer bedenken wat er nu nog aan de motor veranderd kon worden weer keek Co de koppeling na en stelde deze weer opnieuw af.

Race 1: Mijn start was goed maar ik werd aangetikt op mijn achterwiel waardoor ik iets van mijn lijn week en maar een plek kon winnen.
Een aantal ronden kon ik mijn voorgangers goed bij houden maar toen de helft van de race gereden was begon de motor weer in te houden de bocht uit.
Door een val partij voor mij kon ik een aantal plekken naar voren komen.
Ik reed weer een snellere tijd en werd 9e en moest 10e starten.
We besloten niks meer aan de motor te veranderen omdat anders de koppeling kapot zou gaan tijdens de wedstrijd.

Race 2: Ik had weer een redelijke start maar kon geen plekken winnen.
Ik probeerde de groep voor mij bij te houden maar bij elke bocht verloor ik wat tijd, waardoor er een steeds groter wordend gat tussen mij en de rest ontstond.
Ik reed de race uit en werd als 10e afgevlagd.

Daguitslag: Ik werd 10e van de dag, we zijn totaal niet tevreden met dit resultaat, de helft van het seizoen loopt de motor niet zoals het zou moeten waardoor ik ook geen goede prestatie neer kan zetten.
De volgende en tevens laatste wedstrijd van het jaar word verreden op 27 September in Stadskanaal.
We hopen dan de motor weer goed lopend te krijgen zodat ik nog een paar goede punten kan pakken en kan stijgen in het kampioenschap.
Groetjes Racing Team Silleman,
Chantal

07 Jul

6e NK Stadskanaal

Geplaatst door Chantal

Afgelopen weekeind reed ik de laatste race voor de zomerstop in Stadskanaal.
Ik had deze keer de luxe dat ik een 2e monteur ter beschikking had. Dit zou nog goed van pas komen als het ging regenen.
Het was een hele hectische dag en erg benauwd. Mijn blok was weer gerepareerd en moest nu weer lopen als een kogel.

Vrije Training: Het was erg benauwd hierdoor voelde ik mij niet zo lekker.
Ik reed de pits uit en merkte al na een paar ronden dat de koppeling niet goed stond afgesteld en dat de motor te weinig brandstof kreeg. Wel reed de motor een stuk beter als de vorige wedstrijd.
Nadat ik was afgevlagd ging ik terug naar de tuner die mijn blok had gerepareerd.
De koppeling stond niet goed afgesteld en de naald moest omhoog. Ik moest het de volgende race weer proberen en dan nog een keer terug komen om te controleren.
Ik werd 10e met een redelijke tijd maar er zat nog meer in.

Kwalificatie 1: De motor reed al wel beter maar na een paar ronden werd de motor warm en toen ging het steeds slechter. Ik reed sneller maar er zat nog veel meer in.
Ik werd 8e en ging na de kwalificatie meteen terug naar de tuner en weer werd de koppeling gesteld.
Ik kreeg steeds meer last van hoofdpijn en het werd steeds benauwder

Kwalificatie 2: Nu reed de motor weer helemaal goed. Ik ging er even goed voor zitten en zette een goede tijd neer.
In de laatste ronde begon de motor weer in te houden maar na een paar meter werd ik afgevlagd.
Ik werd 6e en mocht 6e starten.
Nog geen kwartier nadat ik binnen in de tent zat begon het te hozen.
Gauw de banden omgewisseld voor de regen.

Race 1: Ik had een redelijke start maar kon geen plekje winnen helaas.
De baan was spek glad door de regen ik reed voor mijn doen in de regen redelijk.
Ik werd weer 6e en mocht weer 6e starten.
De baan werd al weer droog en we besloten op het laatste moment de banden weer om te zetten voor een droge baan.

Race 2: Toen we de baan opreden voor de warm-up lap begon het al weer te spetteren. De start viel en na 2 bochten vielen er al een hoop rijders.
Bij de 4e bocht kon ik me nog net opvangen anders was ik ook gevallen.
De race werd gestaakt en we hadden maar 10 minuten om de banden te wisselen. Terug naar de tent gerent en gewacht tot mijn ploegmaat weer vertrokken naar de baan was, om te herstarten gauw mijn banden gewisseld en ook ik kon weer net op tijd starten.
De baan was nu een stuk gladder.
Ik reed rustig me ronden uit ik had niemand om bij aan te pikken of om door te worden ingehaald.
Onnodig risico nemen zou nu heel dom zijn dacht ik bij mezelf. Ik kwam over de eindstreep en werd 5e als een van de weinige zonder schade.

Daguitslag: Ik werd 5e van de dag en hier kan ik tevreden mee zijn na alle eerdere pech wedstrijden van dit jaar.

Vanwege de zomerstop is de volgende race op 30 augustus in Veldhoven.

Groetjes Racing Team Silleman,
Chantal

18 Jun

5e NK Assen

Geplaatst door Chantal

Afgelopen weekeind heb ik de 5e wedstrijd van het jaar gereden. We zouden eerst naar Ramsloh (Duitsland) gaan, maar de vergunning van de baan was ingetrokken waardoor er niet gereden mocht worden.
Om toch een wedstrijd te rijden is er besloten het 5e Nk in Assen te rijden.
Er was een mooie baan uitgezet met een paar haakse bochten.

Vrije Training: Al in de eerste ronde merkte ik al dat de vertanding helemaal verkeerd stond en de koppeling aangepast moest worden.
Bij de tent hebben we de afstelling dan ook meteen veranderd. Mijn ronde tijden waren hierdoor ook niet goed en ik werd een na laatste. Vol goede moed keken we uit naar de 1e kwalificatie.

Kwalificatie 1: De motor reed heel veel beter en reed een stuk fijner. De koppeling kon nog wel iets beter maar voor deze rondes was het goed genoeg.
Ik ging er even goed voor zitten en maakte een aantal snelle rondes ik reed een aantal seconden van mijn tijd af. Ik werd 6e, bij de tent besloten we de koppeling nog een beetje bij te stellen zodat ik nog sneller kon.

Kwalificatie 2: Na 2 bochten merkte ik al dat de motor de bocht niet meer uit kwam. Er was een fout gemaakt met het afstellen. Mijn tijd zakte hierdoor wat naar beneden.
Ik probeerde er alles uit te halen voor een goede start plek maar het lukte niet ik werd 11e en moest 10e starten.
De motor werd weer opnieuw afgesteld in de hoop dat die nu weer goed zou lopen.

Race 1: Bij de start won ik een paar plekken maar op het rechte eind werd ik voorbij gevlogen alsof ik stil stond. Ik had duidelijk minder vermogen als de rest.
Ik kon de rijders achter me nog maar net aan voor blijven ik werd 8e en weer moest de motor opnieuw worden afgesteld.
Ik moest weer 10e starten.

Race 2: Bij de start won ik weer een aantal plekken. Maar na 5 rondes begon de motor te sputteren de bochten uit en heel veel snelheid in te leveren op het rechte eind.
Ik werd met gemak ingehaald ik had gelukkig een gat met de achterblijvers. En ik wist de race uit te rijden ik werd 10e.
In de pits kwamen we tot de conclusie dat mijn blok het begeven had. Met name de compressie was weg waardoor er geen gang meer in zat.

Daguitslag: Ik werd 11e en baalde er enorm van dat mijn motorblok kapot was, de dag begon zo goed maar eindigde zeer teleurstellend.
We zijn nu bezig met het kijken naar de opties voor een ander blok of het oude blok te repareren.

De volgende race is 5 Juli in Stadskanaal.

18 Jun

4e NK Staphorst

Geplaatst door Chantal

7 Juni heb ik het 4e Nk in Staphorst gereden het was heel erg warm waardoor het rijden er niet gemakkelijker op werd.
Ik rijd niet zo graag op de baan in Staphorst dit vanwege de curbstones (wat vooral strobalen zijn) en vanwege mijn ongeluk van vorig seizoen.

Vrije Training: Bij de vrije training had iedereen het al warm en de motor reageerde ook anders onder deze weersomstandigheden.
Ik reed rustig mijn rondes om de baan goed te verkennen en om vertrouwen te krijgen. De ronde tijden zaten echter heel dicht bij elkaar.
Ik werd 12e maar ik moest nog wel een aantal punten verbeteren aan mijn stuur techniek.
Bij de tent nog hebben we deze punten besproken en zou het in de kwalificatie beter gaan.

Kwalificatie 1: Het sturen ging nu beter en mijn tijd werd hierdoor beter. de vertanding moest nog wel worden aangepast zodat ik op het rechte eind meer snelheid zou hebben.
Ik werd 8e en weer zaten de tijden heel erg dicht bij elkaar.
Bij de tent hadden we de vertanding veranderd en zijn we in de schaduw met een koude handdoek in onze nek gaan zitten.

Kwalificatie 2: Met de nieuwe vertanding reed het een stuk beter maar vanwege de hitte moest de afstelling nog iets veranderd worden zodat ik beter de bocht uit kwam.
Mijn tijd was weer sneller ik werd 9e en moest 11e starten.

Race 1: Ik kon bij de start niet goed weg komen vanwege de rijder voor mij net voor de bocht slaagde ik erin deze in te halen.
Maar een bocht verder werd ik van de zijkant aan gereden.
Hierdoor lag ik meteen laatste, ik sprong snel weer op de motor om mijn weg te vervolgen. Ik reed gauw het gat dicht en lag nu twee na laatste.
Toen gebeurde er een valpartij voor mij (waar mijn team genoot Randy bij betrokken was) ik kon hier nog langsheen maar al gauw kwam de rode vlag tevoorschijn.
Heel erg vond ik dit niet nu had ik een soort van tweede kans gekregen maar minder mooi was het voor mijn ploegmaat die een hersenschudding op had gelopen.
Bij deze start kon ik wel goed weg komen en goed bij blijven. De laatste paar rondes begon de motor weer in te houden door de warmte. Ik werd 8e en moest weer 11e starten.

Race 2: Weer kon ik niet weg komen bij de start door de rijder voor mij ik kon maar 3 plekken winnen.
Na een aantal rondes begon de motor alweer in te houden en kwamen 2 man mij voorbij zetten. De motor kwam niet lekker meer de bochten uit en ik verloor hier een hoop tijd op.
De rijder achter me kwam steeds dichterbij maar ik wist hem achter me te houden. Ik werd 11e.

Daguitslag: Doordat van de 1e race beide gedeeltes zijn opgeteld (positie van voor en na de herstart) had ik totaal geen goede daguitslag. Ik was hierdoor als 15e geëindigd ipv 9e. Hierdoor liep ik een hoop punten mis in het eindklassement.

De volgende race is op 14 Juni in Ramsloh.

18 Jun

3e NK Goes

Geplaatst door Chantal

Afgelopen donderdag heb ik het 3e Nk van het jaar gereden in Goes.
Dit is een nieuwe baan waar dit seizoen voor het eerst pas op gereden word.
De baan bestond uit een aantal erg haakse bochten die was uitgezet met banden en met linten.
We reden weer met 3 klassen samengevoegd wat misschien wel voor problemen kon zorgen tijdens de race vanwege de drukte in de erg krappe bochten.

Vrije Training: De krappe bochtjes waren even wennen maar na 3 ronden had ik al gauw een goed ritme te pakken.
De machine stond niet goed afgesteld waardoor ik bijna geen snelheid de bochten uit had. ik werd 27e van de 39 rijders. Mijn tijd kon wel een stuk beter en we besloten de vertanding aan te passen.

Kwalificatie 1: De motor liep een stuk beter en ik reed een stuk harder in de rondte. De afstelling kon nog wel iets beter. Maar toen ik naar mijn tijden wilde kijken kwamen we erachter dat onze tijden niet genoteerd waren.
De kabels van de tijdwaarneming waren namelijk kapot.
We gingen weer een ander tandwiel op de motor zetten. Er werd er deze wedstrijd weer voor gekozen om mijn klasse bij een andere klasse samen te voegen zodat er meer ruimte en veiligheid op de baan ontstond.

Kwalificatie 2: De motor liep een stuk beter en de baan was een stuk rustiger waardoor er een betere tijd neer gezet kon worden.
Ik verbeterde mijn tijd met bijna 1 seconde. Ik werd 12e en moest 13e starten.
De start zou een belangrijk onderdeel van de race gaan worden want alleen hierbij had je een goede kans om rijders in te halen.

Race 1: Bij de start stond ik achter rijders die moeilijk weg kwamen en ik er niet omheen kon komen. Bij de 2e bocht lukte het me om iemand in te halen. maar zat al gauw weer vast achter een rijder waar ik niet voorbij kon komen.
De rijder voor mij viel maar het gat met de rijders voor mij was te groot om in te halen. Ik werd 8e en moest 10e starten.

Race 2: De start verliep weer moeizaam. en ik kon geen plek winnen.
Op het rechte eind kom ik helaas snelheid te kort vanwege de inhoud van mijn motorblok. En liepen de rijders voor mij steeds ietsje verder uit per ronde. Ik reed mijn snelste tijd en werd 9e.

Daguitslag: In totaal werd ik 9e uit mijn klasse.

De volgende race is 7 Juni in Staphorst.

18 Jun

2e NK Lelystad

Geplaatst door Chantal

Afgelopen zaterdag heb ik het 2e NK van het jaar verreden in Lelystad.
Het weerbericht zag er niet positief uit het zou de hele dag gaan regenen.
De tent hebben we nog droog neer kunnen zetten maar daarna begon het met regenen.

Vrije Training: Na de keuring hadden we weinig tijd over om alle motoren over te zetten op regenbanden.
We zouden met 3 klassen samengevoegd rijden met een startveld van ongeveer 20 man. Dit is redelijk druk op een natte baan en daardoor besloten we om de vrije training niet te rijden.
Na de vrije training werd besloten mijn klasse met een andere groep samen te voegen zodat het veld uit minder rijders zou bestaan en het rijden veiliger zou worden.

Kwalificatie 1: Er was geen enkel droog spoor op de baan te vinden en ik had weinig vertrouwen in de machine.
De afstelling stond nog niet goed voor mijn gevoel en ook de banden waren aan de zachte kant. Ik heb in de kwalificatie maar 4 ronden gereden en ben vroeg tijdig naar binnen gekomen zodat we genoeg tijd overhadden om aan de machine te sleutelen.
Ik zette de laatste tijd neer en was totaal niet tevreden over mijn tijd.

Kwalificatie 2: De banden voelden al beter aan en de machine reed al beter, maar nog steeds had ik geen vertrouwen in de baan en de motor. Ik verbeterde mijn tijd met ruim 4 seconden maar dit was alsnog niet goed en ik werd weer laatste.
Toen we weer in onze tent stonden begon het alleen maar harder te regenen en werd het alleen maar kouder.
Ik moest als laatste starten en zag de race al somber in.

Race 1: Bij de start waren de nummers van de startopstelling al weggevaagd door de regen en werden we door de baancommissaris op onze plek gewezen. Ik kon redelijk weg komen en kon 2 plekken winnen.
Ik kon de 2 gewonnen plekken behouden en werd 13e en had mijn tijd met 1 seconde verbeterd. De volgende race moest ik dan ook 13e starten.

Race 2: Door de regen was alles doorweekt en hadden we het allemaal ijskoud.
Het begon ook harder te waaien en de lucht werd nog donkerder. Bij de start kon ik al gauw redelijk naar voren komen maar bij de 2e bocht gleed de achterkant weg en verloor ik mijn gewonnen plekken.
Ik werd 12e en reed deze race mijn snelste tijd.

Daguitslag: Ik werd 8e uit mijn klasse en was totaal niet tevreden over deze race.

Deze wedstrijd vergeten we maar gauw en gaan snel door naar de volgende race die word verreden op 29 Mei in Goes.